E-commerce rośnie w siłę z roku na rok, lecz fakt ten nie powinien dziwić. Klienci doceniają prostotę wykonania zakupów, bezpieczeństwo i ochronę zagwarantowaną przez prawo oraz możliwość złożenia zamówienia bez wychodzenia z domu. Przedsiębiorcy z kolei zwracają uwagę na zerowe koszty związane z rozpoczęciem działalności oraz na brak potrzeby zatrudniania pracowników czy wynajmu kosztowej powierzchni do obsługi bezpośredniej. W ten sposób można zaoszczędzić duże fundusze i rozpocząć działalność w zasadzie od razu. Wraz z dużą popularnością e-commerce rośnie jednak także konkurencja, na której co prawda korzystają klienci dzięki niskim cenom, tracą jednak przedsiębiorcy, którzy muszą walczyć ze zbyt niską popularnością swojej witryny w sieci. Odpowiedzią na te kłopoty jest pozycjonowanie oraz z innych polskich miast, dzięki któremu można nawiązać walkę nawet z największymi witrynami dostępnymi w sieci.

Dlaczego e-commerce zyskuje z roku na rok?

E-commerce, a właściwie e-handel, to bardzo dynamicznie rozwijająca się gałąź gospodarki, która zaczyna wypierać z rynku przede wszystkim stacjonarną sprzedaż towaru i usług. Nie dzieje się to jednak bez powodu. Zalet e-commerce z punktu widzenia klienta jest bowiem całe mnóstwo, warto wyróżnić wśród nich:

  • możliwość złożenia zamówienia z własnego fotela, bez wychodzenia z domu, stania w korkach i oczekiwania w kolejce;
  • wysokie bezpieczeństwo transakcji – prawo precyzyjnie chroni kupujących i daje im wiele możliwości dochodzenia swoich roszczeń wobec nieuczciwych sprzedających;
  • niskie wynikające z dużej konkurencji na całym rynku, nawet wśród mało popularnych produktów;
  • możliwość zakupu artykułów o małej popularności, których nie da się otrzymać w sklepach stacjonarnych;
  • i wiele innych.

Przedsiębiorcy również doceniają możliwość zaistnienia w sieci. Wśród zalet właśnie dla nich warto wyróżnić:

  • możliwość prowadzenia sprzedaży na cały kraj;
  • minimalne nakłady finansowe wynikające z rozpoczęcia i prowadzenia bieżącej działalności;
  • nieograniczone możliwości dalszego rozwoju;
  • i wiele innych.

Wszystkie to sprawia, że obecnie pozycjonowanie firm z Łodzi decyduje się coraz więcej przedsiębiorców. Warto tym samym się w niej znaleźć ze swoją własną ofertą pamiętając jednak, że bez pozycjonowania osiągniecie dobrych wyników może być niemożliwe.

Pozycjonowanie dla firm stacjonarnych

Pozycjonowanie sprawdza się doskonale jednak nie tylko w przypadku firm oferujących swoje usługi w sieci, równie dobrze radzi sobie w przypadku firm stacjonarnych. Tego typu działania noszą nazwę pozycjonowania stacjonarnego i mają na celu poprawę pozycji wybranej witryny w konkretnym regionie, mieście, miasteczku lub dzielnicy i jest to podstawowa i ogromna różnica względem standardowej formy pozycjonowania. Frazy kluczowe łączą ze sobą oferowany produkt oraz region, np. w formie „auto części Łódź” lub ‘fryzjer damsko-męski Łódź”. Ponadto w pozycjonowaniu lokalnym dochodzi także potrzeba założenia wizytówki w Google Moja Firma, dzięki czemu jej adres pojawi się w Mapach Google.